۲۶ شهریور ۱۳۸۹، ۱۱:۴۳

سیگارهای بدون تصاویر هشداردهنده مضرات بیشتری دارد

سیگارهای بدون تصاویر هشداردهنده مضرات بیشتری دارد

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات گفت: مضرات و مخاطرات سیگارهای فاقد هولوگرام (تصاویر هشدار دهنده) به مراتب بیش از سیگارهای حاوی هشدارهای بهداشتی مصور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر کاظم ندافی افزود: سیگارها و مواد دخانی بدون پیامهای هشداردهنده مصور دو دسته‌اند دسته اول سیگارهای دارای برچسب شرکت دخانیات ایران که قبل از بهمن 87 تولید شده و از اول مهرماه غیرقابل عرضه‌اند و دسته دوم سیگارهای فاقد برچسب شرکت دخانیات که به صورت قاچاق وارد کشور شده و آزمایشات کنترلی در زمان ورود به کشور روی آنها انجام نمی‌شود.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، عرضه این دو دسته مواد دخانی را غیرقانونی اعلام کرد و افزود: از اول مهرماه 89 عرضه هرگونه مواد دخانی از جمله سیگار بدون داشتن هشدارهای بهداشتی مصور در سطح عمده و خرده‌فروشی ممنوع و با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد.

ندافی در ادامه اظهارداشت: تصاویر الصاقی بر روی بسته‌ بندی سیگار و سایر مواد دخانی نشان دهنده بیماریها و مضرات ناشی از مصرف مواد دخانی و استنشاق تحمیلی دود آن بوده و به طور مستقیم از بیماران مبتلا به بیماریهای ناشی از مصرف دخانیات در کشور تهیه شده است.

کد خبر 1152647

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha